Majd kiderül, lesz-e értelme, visszhangja...
Ha tanítási-tanulási folyamatról beszélünk, ennek van egy nagyon fontos feltétele, ami nélkül ez a folyamat nem is létezik:
A TANULÓ
(aki tanulni szeretne valamit - szeretne, és nem azért "tanul", mert muszáj!)
kompetens TANÍTÓjának ismeri el a tanító személyt, aki lehet akár tanár is :)
Ha ez a feltétel nincs meg, szinte nincs is értelme elkezdeni a tanítást...
Akkor mi a teendő ilyenkor?
- el kell érni ezt az állapotot, a tanár és a tanuló beszélgessenek, találjanak közös témákat, közös érdeklődési területeket, mindaddig, amíg a tanár nem éri el, hogy kompetens tanítója legyen a tanulónak!
- ha ezt nem tudják elérni, nem sok értelme lesz a további együttműködésnek, illetve olyan lesz az eredmény, az együttműködés, amit én nem neveznék hatékonynak, hasznosnak...
A következő bejegyzésem témája ez az ismerkedés, közös nyelv megtalálása, a motiváció lesz, és megemlítek majd néhány módszert, hogyan kivitelezhető ez a gyakorlatban..
Utolsó kommentek